Gönderen Konu: TÜRK KIZINA (Şeriat gelse eğer ne olur düşündün mü?  (Okunma sayısı 16711 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Aybala-Kün

  • Türkçü-Turancı
  • **
  • İleti: 48
Herkese esenlikler diliyorum,

önce kendimi tanıtmak istiyorum: Kendim ilahiyat mezunuyum ve hala bu alanda da devam ediyorum. Aynı zamanda Türk Irkçısı olmamakla birlikte Türk olduğum için her zaman onur ve gurur duydum ve ebediyete kadar da duyacağım.
Aslında Irkçılık hariç hemen hemen her konuda aynı fikirdeyiz.
Ama, artık böyle konuları gördükçe dayanamıyorum. Hani insan bilmediği şeyin düşmanı olurmuş ya, bu da aynen öyle. Daha şeriatın ne olduğunu bilmiyorsunuz, ama şeriat hakkında ahkam kesip duruyorsunuz.
Birisi de "bunların inancına da" demiş. O kişiyi de kınıyorum, Tanrım ıslah etsin. Yüce Türk Milleti'nin %90 belki daha da fazla İslam'a gönül vermiş, hatta hemen hemen bütün Türk Boyları ardı ardına İslam'a geçmiş, ama ne yazık ki burda
Türklerin Ata Dini haline gelmiş olan İslam'a sürekli bir saldırı var. Tabii İslam'ın ne olduğunu bilmeyince ona düşmanlık duymak, kin beslemek daha kolay. Bulmuşsunuz kendinize göre bir günah keçisi, yüklenin, öyle değil mi?
Aranızda ortak düşmanı belirlemişsiniz zaten. Hedef Türkleri birleştirmek, Türklüğe vurgu yapmak yerine, din düşmanlığı moda olmuş.
Gelelim şeriat meselesine: O şiirde geçen konulardan bazıları nerdeyse birebir Kur'ân'da geçmekte. Ayrıca birçok yazdığınız şey gerçekle yakından uzaktan alakası yok.
Kaldı ki bu şiir resmen böylelikle Kur'an'a hakarettir ki, tebrik ediyorum sizleri, Türkleri birbirine düşürmekte çok başarılı olursunuz.
Yine kaldı ki, acaba şeriat evrensel midir? Yoksa bir milletin örf ve adetine göre şekillenmesi gereken, sürekli yenilenmesi gereken bir yol mudur?
Türklerin neden Şafii, Maliki, Hanbeli değil de Hanefiliği seçmeleri de tesadüf değildir. İlgilenenlere duyurum: Ebu Hanife'nin şeriat, Islam Hukuk anlayışına bir göz atın anlayacaksınız.
Ama tabi düşmanlık duymak daha kolay, o yüzden siz düşmanlık duymaya devam edin...

Yazıma başlamadan önce demek isterim ki, ben de bir Türk Müslümanım. Bu sebeple yazdıklarımda herhangi bir art niyet aramayınız. Şimdi, birincisi, bana bu şiirde tam olarak hangi kısımların ne şekilde Kur'an'da geçtiğini söyler misiniz? İkincisi, bu geçen kısımların direkt bugün uygulanmasının doğru olup olmayacağını da kendinizce açıklar mısınız? Ben şahsen, iki kadının tanıklığının bir erkeğinkine eş olduğunu biliyorum. Ve bunun o zaman için bir açıklaması olduğuna da inanıyorum. Fakat bugün bu kuralın şeriatla inanıp inanmayan herkes üzerine uygulanmasının doğru olduğunu düşünmüyorum. Şunu unutmayınız ki İslam, bir dindir. Ve din, dogmatiktir, yani değişmez, gelişmez. Bu sebeple değişen zamanda dini doğru uygulayabilmek için yaşayan bir kültür çerçevesinde göz önüne almak gerekir ki uyarlanabilsin. Buradaki yaşayan kültür ise Türk kültürüdür. Bunu unutmayınız. Ayrıca şeriat dediğiniz şey dine aykırıdır bana kalırsa. Tanrı yasalarını koymuş ve insana uyup uymama seçeneğini sunmuştur. Eğer bunlar zorla yaptırılmak istenseydi, şüphen olmasın ki Tanrı sizlerden daha uludur, zorla yaptırırdı, şeriat denen saçmalığa gerek olmazdı. Yani sz şeriat getirmek isteyerek insanın inanıp inanmama hakkını elinden alıyorsunuz. Bence bu başta İslam dinine aykırıdır. Ve son olarak milliyetçi olup ırkçı olmadığınızı söylemişsiniz. Peki siz ne milliyetçisisiniz o halde? Türk değil de "Türkiyeli" milliyetçisi mi? Milliyetçiliğin türleri vardır ve bu türler milletin farklı çevrelerce tanımlarına göre şekillenmiştir. Biz milleti Türk soyu kabul ederiz, bizde Türkiye'de yaşayan, kaçak elektrik kullanıp bayrak indirenler, meydanda "Hepimiz Ermeniyiz!" diye bağıranlar, gururla Arap, Çerkes kökenli olduklarını söyleyip sonra da ben Türk'üm diye saçmalayanlar Türk falan değillerdir. Türklük bir soydur. Biz de bu soyu bir millet kabul ederiz, milliyetçiliğimiz de budur. Her şeyin özeti olarak, dini sorulduğunda ısrarla ben Türk Müslüman'ım diyen Hoca Ahmet Yesevi'nin şu sözünü söyleyeyim ki, şüphesiz kendisi İslam konusunda sizden daha bilgedir,: "Din seçim, Türklük kaderdir." Kaderi Tanrı yazar ve buna uymak zorundayız. Siz de bunun farkına varın, Tanrı bizim kaderimize Türk doğmayı yazdı, biz de bir dini seçtik. Bu ikisini de yaşamamak, ikisine de karşı gelmek, Tanrı'ya karşı gelmektir.

TTK

 :prbay

Siz beni galiba yanlış anladınız, hatta hiç anlamamışsınız. Öncelikle ben bilge olduğumu hiç bir zaman iddia etmedim, sadece o yolun yolcusuyum o kadar herkes gibi.
Din dogmatik değildir kardeşim, yanlış burda başlıyor.
Din olgusu aslında üç unsurdan oluşur. İbadet, ahlak ve şeriat. İbadet ve ahlak ebediyete geçerliyken, şeriat doğar büyür sonra ölür ve bu döngü böyle devam eder.
Dolayısıyla şeriat dediğin şey aslında yine bir milletin örf ve adeti esas alınarak ortaya konulan birşeydir. İşte Ebu Hanife de böyle yapmıştır ama ne yazık ki eleştirilere maruz kalmıştır.
Şimdi o şiirde geçen şahitlik olayı diyelim: Bunun alaycı bir şekilde yazılması yanlıştır, Kuran'a hakarettir. Çünkğ geçmişte, Peygamber zamanında bu böyle uygulanmıştır, dolayısıyla sen bundan alaycı bir üslup ile bahsedersen, haşa Tanrı ile dalga geçmiş olursun. Çünkü onun öyle olmasını bizzat Tanrı istemiştir, öyle değil mi? Ama dediğim gibi bu şeriat meselesi olduğu için şeriat doğar yaşar ölür ve sonra yenisi gelmesi lazım. Dolayısıyla bugün için elbette uygulanamaz bu şahitlik olayı, çünkü dünya değişiyor, hayat değişiyor, şartlar değişiyor, insanlık olgusu değişiyor.
Dolayısıyla buna göre de yeni bir şeriat gerekir ki bunun kaynaklar arasında elbette Türk Kültürü de olması lazım.

Gelelim benim Milliyetçiliğime: Ben aslında burda ve başka Türkçü otağlarda okuduğum yorumlar yüzünden ırkçı değilim diyorum. Irkçılık ayrımcılıksa ben ırkçı değilim.
Ben geçmişte de Türk atalarımın yaptığı gibi ırk gözetmeden mazlumun yanında yer alırım. Çünkü bana göre Türklük mazlumu ezmemektir ki işte bizi diğer milletlerden ayıran en önemli
unsur da budur. Tarihte tek soykırım yapmayan tek milletiz belki de. İşte bunun için ben Türk olduğum için, Tanrı beni Türk yarattığı için gururlu ve onurluyum.
Türk tarihine baktığın zaman Türkler her zaman birbirleri ile savaşmışlardır. Ama artık uyanma zamanı geldi ve Azerin Hanım'ın da dediği gibi birleş artık Türkoğlu.
Benim milliyetçilik anlayışım böyle işte.

Bakınız, dinler felsefesine göre tüm dinler dogmatiktir. Çünkü Kur'an'a hiçbir şey eklenemez ve çıkartılamaz. Eğer şeriat olgusu da Kur'an'ı aynen esas alan bir olguysa, o da dogmatiktir. Diğer türlü şeriat olmaktan çıkar zaten. İkincisi Türkler birleşsin demişsin, ama asıl Türkleri ayıran senin zihniyetin. Eğer sen dediğin gibi dini bir Türklük unsuru sayarsan, ne Müslüman olanlarla birleşebiliriz meshep farklılığından dolayı, ne de Müslüman olmayan Türklerle. Mesela Gagauzlar Türk değil şimdi sana göre. Üçüncüsü, şiirde geçen kısım, siz de kabul edersiniz ki günümüz dünyasında objektif bir biçimde kabul edilemez bir kuraldır. Bu kuralın şiirde geçmesi de gayet uygundur. Birisi şeriat getirecek de, bu ülkede benim şahitliğim bir erkeğinkinin yerine geçmeyecek öyle mi? Belki de siz kız olmadığınız için anlamıyorsunuz. Türklerde böyle bir şey söz konusu değildir. Şeriat denen şey olmamalıdır, insanlar din yaşayacaklarsa da Türklük çerçevesinde yaşamalıdırlar. Böylece Türkler arasında ayrılıklar olmaz. Ve son olarak, biz hiç zavallı bir millete soykırım yapma amacında olan Hitler kafasında insanlar değiliz. Biz sadece bize hainlik yapanlara ceza vermek istiyoruz ve bu konuda merhamet yersizdir. Çünkü düşmana merhamet vatana ihanettir. Dediğim gibi de hiçbir Türk hükumdar merhamet etmemiştir. Unutma ki mazlumun yanında yer almak için onunla aynı ırktan olmana ya da ırkını sevmemene gerek yok. Umarım yardımcı olmuştur.


Çevrimdışı Yalnız

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
Aybala-Kün kardeşim,

artık tartışmaya gerek kalmadı diye düşünüyorum. Siz ya yazdıklarımı okumuyorsunuz, ya da harbi yazdıklarımı anlamıyorsunuz. Bakınız, dogmatik olan ibadetler ve ahlaktır, şeriat ise (bunun içine artık el kesme cezası, şahitlik vs giriyor) doğar yaşar ve ölür diyorum, siz daha benim şahitliğim bir erkeğin yerine geçmeyecek mi diyorsunuz! Yine şeriat dediğin şey yoldur ki, bunun kaynakları arasında Türk Kültürü de var diyorum, beni sentezci ilan ediyorsunuz! Gagauzların bana göre Türk olmadıklarını mesela nerden çıkardınız Allah aşkına yaa!
Türkler yüzyıllar önce boy boy İslamı seçtikleri için Türk Kültürü'nün bir parçası haline gelmiş diyorum, ayrımcılıkla suçluyorsunuz beni! Türk Din Tarihi'ne bir göz atın isterseniz.

Çevrimdışı Aybala-Kün

  • Türkçü-Turancı
  • **
  • İleti: 48
Aybala-Kün kardeşim,

artık tartışmaya gerek kalmadı diye düşünüyorum. Siz ya yazdıklarımı okumuyorsunuz, ya da harbi yazdıklarımı anlamıyorsunuz. Bakınız, dogmatik olan ibadetler ve ahlaktır, şeriat ise (bunun içine artık el kesme cezası, şahitlik vs giriyor) doğar yaşar ve ölür diyorum, siz daha benim şahitliğim bir erkeğin yerine geçmeyecek mi diyorsunuz! Yine şeriat dediğin şey yoldur ki, bunun kaynakları arasında Türk Kültürü de var diyorum, beni sentezci ilan ediyorsunuz! Gagauzların bana göre Türk olmadıklarını mesela nerden çıkardınız Allah aşkına yaa!
Türkler yüzyıllar önce boy boy İslamı seçtikleri için Türk Kültürü'nün bir parçası haline gelmiş diyorum, ayrımcılıkla suçluyorsunuz beni! Türk Din Tarihi'ne bir göz atın isterseniz.

İyi de arkadaşım siz şeriatla neyi uygulamayı düşünüyorsunuz da şeriat değişip gelişebilen bir şey oluyor Tanrı aşkına?! Şeriatta Kur'an'daki kurallar uygulanır ve Kur'an'ın kuralları değişmez işte bu kadar. Yoksa siz şeriatta kafanıza göre bu iyi bu olmaz deyip Kur'an'dan kural seçip uygulayabileceğinizi mi düşünüyorsunuz? Ya da Kur'an'dan bazı kurallar alıp onları başka kurallarla birleştirerek uygulamayı mı şeriat sanıyorsunuz? Şu an biz şeriatla mı yönetiliyoruz? Hayır. Dinle ters düşüyor mu yasalar? Hayır. Şimdi bana sizin savunduğunuz "ütopik şeriat"ın ne gibi bir şey olduğunu, ne farkı olduğunu açıklar mısınız? Ben size söyleyeyim:

"1. Şeriatı, kulları için Allah koymuştur.
2. Şeriat, dini ve dünyevi hükümlerin tamamıdır.
3. Şeriat, “din” kelimesiyle eşanlamlıdır.
4. Şeriat kavramının içinde, imani hükümlerin yanında ahlaka, ibadete ve günlük hayattaki işlere dair hükümlerin hepsi vardır.
5. Genel anlamda, her peygamberin getirdiği İlahi kanunlara da şeriat denilir.
6. Şeriat kelimesiyle, açıkça Kur'an'a, Hadise ve İcmaa dayanan hükümler kastedilmiş olur."

 Ayrıca şu yazdığınızı bir de kendiniz okuyun isterseniz:


 Çünkü İslamiyet aynı zamanda Türk Kültürü'nün de bir parçası haline gelmiştir


Şimdi siz sentezci değil misiniz? Gagauzlar da Türk, onların kültüründe İslam yok, o zaman onlar Türk olmuyor size göre. İslam hiçbir milleti birleştiremez, hiçbir millete mal edilemez, hiçbir milletin kültürü olamaz. İslam bir dindir, ve din Tanrı ile insan arasındadır, bunu unutmayınız.

Çevrimdışı Yalnız

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
Arkadaşım,

olayları o kadar basitleştirerek anlatıyorsunuz, bütün kapıları kapatıyorsunuz. Sizin bu şeriat görüşünüz, evet, Islam dünyasında da hakim olan görüş ne yazık ki. Ama sizin onlar gibi düşünmeniz, Turancı olmasanız, dinci sanırdım sizi. Siz beni anlamaya çalışmıyorsunuz, sizin anlattığınız bu şeriat görüşü ancak halk bazında rağbet gören bir görüş. Ayrıca benim anlattığım şeriat görüşü
ütopik değildir, size öyle geliyor. İlahiyat alt yapınız olmadığı için olayları biraz basit şekilde anlatıyorum.
Allah aşına, dini halk için yazılmış kitaplarda değil de, bilimselliğe hayatını adamış olan İlahiyatçılardan okuyun. İlahiyatçılar çok önemli bir kesimi zaten benim şeriat hakkında söylediklerimi söylüyor.
Tutmuşsunuz dinler felsefesine göre din dogmatiktir, Kurana birşey eklenilmez çıkarılmaz diyorsunuz. Zaten kimsenin Kurana birşey eklediği veya Kur'an'dan birşey çıkardığı yok.
Şimdi Kuran ve İslam tarihini bilmezseniz evet, ortaya sizin anlattığınız tablo çıkar.
Ben ama kısaca yine anlatayım:
Şimdi siz böyle söyleyerek Kur'an'ın tamamını evrensel sayıyorsunuz ki o zaman Kur'an'da yer alan her hüküm ve her ayet evrenseldir, ki o zaman buna göre siz Müslümanlıktan çıkmışsınızdır.
Amma, Kur'an sadece evrensel ifadeler gözeten bir kitaptır. Bazı ayetleri ise tarihsel/bağlamsal çerçevede ele almak lazım ki yoksa işin içinden çıkamazsanız.
Söz gelimi Kur'an'daki cennet tasavvurunun aynı şekilde olacağı söylenilmez, adı üstünde tasavvurdur. Ama bir cennetin olacağı muhakkaktır.
Rica ediyorum, bana camiide öğretilen bilgilerle gelmeyin. Gerçekten İslamı anlamaya çalışmak istiyorsanız, tek kaynaktan değil de, fark farklı kaynaklara bakın, şimdi reklam gibi olmasın, Ankara Okulu Yayınlarını tavsiye ederim, mesela Mustafa Öztürk'ün eserlerine bir göz atabilirsiniz.

Hala benim sentezci olduğumu iddia ediyorsunuz ya, pes doğrusu. "İslamiyet Türk Kültürü'nün bir parçası haline gelmiştir" dediğimde bu sözden nasıl sentezci olduğumuzu çıkarıyorsunuz pes.
Size göre Türklük o kadar küçük birşey mi ki? Sözgelimi şamanizm de Türk Kültürü'nün bir parçasıdır. İşte bu parçalar Türkleştirilmiştir.
Nasıl ki şamanizm sırf Türklere mahsus bir olgu değil, söz gelimi bütün Orta Asya halklarında şamanlık mevcuttu. Buna rağmen bir Buryat Şamanlığı ile Türk şamanlığı arasında dağlar kadar farklar vardır.
Şimdi soruyorum Tanrı aşkına: Bu anlattıklarımın sentezcilikle ne alakası var??? Şamanlığı kabul ediyorsunuz da, konu İslam olunca neden bu kadar sorun oluyor anlamıyorum.
Benim için Türk Türk'tür, yeter ki Türk olduğunun bilincinde olsun.
Aslında sizin anlayışınıza göre Türkler asla birleşmez. Türk Kültürü içinde farklılığı, daha doğrusu zenginliği kabul etmek istemiyorsunuz.

Çevrimdışı Aybala-Kün

  • Türkçü-Turancı
  • **
  • İleti: 48
Arkadaşım,

olayları o kadar basitleştirerek anlatıyorsunuz, bütün kapıları kapatıyorsunuz. Sizin bu şeriat görüşünüz, evet, Islam dünyasında da hakim olan görüş ne yazık ki. Ama sizin onlar gibi düşünmeniz, Turancı olmasanız, dinci sanırdım sizi. Siz beni anlamaya çalışmıyorsunuz, sizin anlattığınız bu şeriat görüşü ancak halk bazında rağbet gören bir görüş. Ayrıca benim anlattığım şeriat görüşü
ütopik değildir, size öyle geliyor. İlahiyat alt yapınız olmadığı için olayları biraz basit şekilde anlatıyorum.
Allah aşına, dini halk için yazılmış kitaplarda değil de, bilimselliğe hayatını adamış olan İlahiyatçılardan okuyun. İlahiyatçılar çok önemli bir kesimi zaten benim şeriat hakkında söylediklerimi söylüyor.
Tutmuşsunuz dinler felsefesine göre din dogmatiktir, Kurana birşey eklenilmez çıkarılmaz diyorsunuz. Zaten kimsenin Kurana birşey eklediği veya Kur'an'dan birşey çıkardığı yok.
Şimdi Kuran ve İslam tarihini bilmezseniz evet, ortaya sizin anlattığınız tablo çıkar.
Ben ama kısaca yine anlatayım:
Şimdi siz böyle söyleyerek Kur'an'ın tamamını evrensel sayıyorsunuz ki o zaman Kur'an'da yer alan her hüküm ve her ayet evrenseldir, ki o zaman buna göre siz Müslümanlıktan çıkmışsınızdır.
Amma, Kur'an sadece evrensel ifadeler gözeten bir kitaptır. Bazı ayetleri ise tarihsel/bağlamsal çerçevede ele almak lazım ki yoksa işin içinden çıkamazsanız.
Söz gelimi Kur'an'daki cennet tasavvurunun aynı şekilde olacağı söylenilmez, adı üstünde tasavvurdur. Ama bir cennetin olacağı muhakkaktır.
Rica ediyorum, bana camiide öğretilen bilgilerle gelmeyin. Gerçekten İslamı anlamaya çalışmak istiyorsanız, tek kaynaktan değil de, fark farklı kaynaklara bakın, şimdi reklam gibi olmasın, Ankara Okulu Yayınlarını tavsiye ederim, mesela Mustafa Öztürk'ün eserlerine bir göz atabilirsiniz.

Hala benim sentezci olduğumu iddia ediyorsunuz ya, pes doğrusu. "İslamiyet Türk Kültürü'nün bir parçası haline gelmiştir" dediğimde bu sözden nasıl sentezci olduğumuzu çıkarıyorsunuz pes.
Size göre Türklük o kadar küçük birşey mi ki? Sözgelimi şamanizm de Türk Kültürü'nün bir parçasıdır. İşte bu parçalar Türkleştirilmiştir.
Nasıl ki şamanizm sırf Türklere mahsus bir olgu değil, söz gelimi bütün Orta Asya halklarında şamanlık mevcuttu. Buna rağmen bir Buryat Şamanlığı ile Türk şamanlığı arasında dağlar kadar farklar vardır.
Şimdi soruyorum Tanrı aşkına: Bu anlattıklarımın sentezcilikle ne alakası var??? Şamanlığı kabul ediyorsunuz da, konu İslam olunca neden bu kadar sorun oluyor anlamıyorum.
Benim için Türk Türk'tür, yeter ki Türk olduğunun bilincinde olsun.
Aslında sizin anlayışınıza göre Türkler asla birleşmez. Türk Kültürü içinde farklılığı, daha doğrusu zenginliği kabul etmek istemiyorsunuz.

Bakınız benim söylediklerim net doğrulardır bunları söylemem bunları desteklediğim anlamına gelmez bu sebeple beni bir dinci gibi görmeyiniz. Ben doğruya doğru derim ve şeriat anlayışı budur, ama şeriat anlayışını kabul etmiyorum. Tabi ki şeriat görüşüm İslam dünyasındaki görüşle aynı olacak, aynı kaynaklardan yola çıkarsan tek doğruya varırsın çünkü. Ama sizin şeriatı "sulandırarak" kabul ettirme isteğiniz, asıl beni endişelendiren şey. Ayrıca Türklerin asıl dini Tengrizm'dir, şamanizm denmesi eskiden beri gelen bir alışkanlıktır. Kaldı ki Şamanizmle Müslümanlığı aynı kefeye koyup inceleyemezsiniz. Şamanizm'de kurallar, inanışlar ve Tanrılar bile farklıdır bu sebeple bir kültürün parçası olabilir çünkü dini zaten o kültür yaratmıştır. Mesela Tengrizm'de Tanrı yalnız Türklerin Tanrısıdır. Şimdi siz böyle bir dini İslamla, aynı kefeye koyabilir misiniz? İslam buna karşın, değişmez ve evrenseldir bu yüzden bu yukarıda gördüğünüz Tengrizm'de olanların İslam'da olmasını, dolayısıyla İslam'ın Türk Kültürünün bir parçası olmasını bekleyemezsiniz. Kaldı ki bu benim İslam düşmanı olduğumu göstermez, ben de Müslümanım. İslam, yaşamımızın bir parçası olabilir ama Türk Kültürünün bir parçası olamaz. Zaten başlı başına "İslam Kültürü" denen bir kavram vardır, Türklerin katkısı olan kültür budur. O zaman Hıristiyanlık da, Musevilik de, Şamanizm de, Maniheizm de Türk kültürünün bir parçasıdır size göre? Türkleri birleştirecek düşünce, Türkleri dinine bakmaksızın Türk kabul etmektir. Türk kültüründeki farklılık dinle olmaz, dil ile, mutfak ile, coğrafya ile, mimari ile olur. Çünkü bu saydıklarımın hepsi milli olabilir: Milli dil, milli mimari... Ama milli din olmaz. Ben dini hayatımızdan çıkarıp atalım demiyorum ama genelde sizin görüşünüzdeki "İslam Türklerin kültürünün bir parçası haline gelmiştir." diyenlerin çoğu Müslüman diye gayrimüslim Türklerden önce Arapları getiriyor, ayrılık işte böyle başlıyor. En doğru olan İslam'ı hiçbir millete, kültüre mal etmemek, onu tamamen ayrıca ele almak, sadece uygularken kültüre başvurmaktır. Bunları söylerken size kızdığımı düşünmeyin bu arada. Benim mizacım böyledir, hatam varsa affedin, siz de bir şeklide benimla ortak görüşe sahip bir insansınız.

Çevrimdışı Yalnız

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
Bak arkadaşım,

benim birşeyi sulandırdığım falan yok. Siz sadece anlamıyorsunuz. Bu benim anlattıklarım burda kafadan rast gele uydurduğum şeyler değildir. Birçok ilahiyatçı profesör fark farklı durumları şartları vs değerlendirerek bu kanıya varmışlardır ki, sözgelimi Ankara Okulu zaten akılcı olarak bilinir.
Sizin anlattığınız net doğrular değildir. Yıllardan beri ezberlenip alışılagelmiş, akıl ve mantığın körleşmesinin doruk noktasıdır.
Şimdi burda size ne anlatsam boştur, İslam Tarihi'ni, Kur'an Tarihi'ni, Mezhepler Tarihi'ni, İslam fetihleri Tarihi, Kelam, Felsefe vb alanlarda bilgi sahibi olmanız gerekiyor ki bu konuda tartışabilelim. Aksi takdirde böyle bir sonuca varmayacağız. Çünkü bu konuları tartışmak için bir alt yapı, bir birikim gerekli ki tartışma mümkün olsun. Siz daha bunlar net doğrular deyip durun.

Bu arada ben şamanlığın din olduğunu nerde söyledim Tanrı aşkına???

Ayrıca bana kızdığını düşünmüyorum zaten, ama baya bir kızdırıyorsun beni.

Çevrimdışı Aybala-Kün

  • Türkçü-Turancı
  • **
  • İleti: 48
Bak arkadaşım,

benim birşeyi sulandırdığım falan yok. Siz sadece anlamıyorsunuz. Bu benim anlattıklarım burda kafadan rast gele uydurduğum şeyler değildir. Birçok ilahiyatçı profesör fark farklı durumları şartları vs değerlendirerek bu kanıya varmışlardır ki, sözgelimi Ankara Okulu zaten akılcı olarak bilinir.
Sizin anlattığınız net doğrular değildir. Yıllardan beri ezberlenip alışılagelmiş, akıl ve mantığın körleşmesinin doruk noktasıdır.
Şimdi burda size ne anlatsam boştur, İslam Tarihi'ni, Kur'an Tarihi'ni, Mezhepler Tarihi'ni, İslam fetihleri Tarihi, Kelam, Felsefe vb alanlarda bilgi sahibi olmanız gerekiyor ki bu konuda tartışabilelim. Aksi takdirde böyle bir sonuca varmayacağız. Çünkü bu konuları tartışmak için bir alt yapı, bir birikim gerekli ki tartışma mümkün olsun. Siz daha bunlar net doğrular deyip durun.

Bu arada ben şamanlığın din olduğunu nerde söyledim Tanrı aşkına???

Ayrıca bana kızdığını düşünmüyorum zaten, ama baya bir kızdırıyorsun beni.

Madem siz çok altyapılı olduğunuzu düşünüyorsunuz ne diye hiçbir dediğime net bir açıklama getiremiyor, cevap veremiyorsunuz? Siz söyleyin bakalım sizin şeriat anlayışınız ne? Neye dayanıyor? Sorduğum soruları cevaplayın ondan sonra bana altyapın yok bunları tartışma diyebilin. Siz dediniz İslam olunca kabul etmiyorsunuz, şamanizm deynce niye kabul ediyorsunuz diye bari kendi söylediklerinizi bir gözden geçirin. Cevaplarınızı büyük bir merakla bekliyorum çünkü şu ana kadar benim, 17 yaşında bir öğrencinin, sorduğum hiçbir soruya net bir açıklama getirmiş değilsiniz bir ilahiyat öğrencisi ve gerekli altyapıya sahip bir insan olarak.

Çevrimdışı 4_hilal

  • Türkçü-Turancı
  • *****
  • İleti: 401
Cevaplarınızı büyük bir merakla bekliyorum çünkü şu ana kadar benim, 17 yaşında bir öğrencinin....

Aybala Kün kandaşım hayranlıkla okudum, takip ettim.

Aybala Kün kandaşım sen 17 yaşında böyleysen, Toroslarda Yörük çadırlarının bacaları tütmese dahi, ben bu milletten umudumu kesmem.
Umarım senin gibi kızlarımızın, senin gibi kardeşlerimizin sayıları milyonları bulur. Bahtın hep ak olsun.
TTK

Çevrimdışı Aybala-Kün

  • Türkçü-Turancı
  • **
  • İleti: 48
Cevaplarınızı büyük bir merakla bekliyorum çünkü şu ana kadar benim, 17 yaşında bir öğrencinin....

Aybala Kün kandaşım hayranlıkla okudum, takip ettim.

Aybala Kün kandaşım sen 17 yaşında böyleysen, Toroslarda Yörük çadırlarının bacaları tütmese dahi, ben bu milletten umudumu kesmem.
Umarım senin gibi kızlarımızın, senin gibi kardeşlerimizin sayıları milyonları bulur. Bahtın hep ak olsun.

Çok teşekkür ederim.  :trbayrak