Arkadaşım,
olayları o kadar basitleştirerek anlatıyorsunuz, bütün kapıları kapatıyorsunuz. Sizin bu şeriat görüşünüz, evet, Islam dünyasında da hakim olan görüş ne yazık ki. Ama sizin onlar gibi düşünmeniz, Turancı olmasanız, dinci sanırdım sizi. Siz beni anlamaya çalışmıyorsunuz, sizin anlattığınız bu şeriat görüşü ancak halk bazında rağbet gören bir görüş. Ayrıca benim anlattığım şeriat görüşü
ütopik değildir, size öyle geliyor. İlahiyat alt yapınız olmadığı için olayları biraz basit şekilde anlatıyorum.
Allah aşına, dini halk için yazılmış kitaplarda değil de, bilimselliğe hayatını adamış olan İlahiyatçılardan okuyun. İlahiyatçılar çok önemli bir kesimi zaten benim şeriat hakkında söylediklerimi söylüyor.
Tutmuşsunuz dinler felsefesine göre din dogmatiktir, Kurana birşey eklenilmez çıkarılmaz diyorsunuz. Zaten kimsenin Kurana birşey eklediği veya Kur'an'dan birşey çıkardığı yok.
Şimdi Kuran ve İslam tarihini bilmezseniz evet, ortaya sizin anlattığınız tablo çıkar.
Ben ama kısaca yine anlatayım:
Şimdi siz böyle söyleyerek Kur'an'ın tamamını evrensel sayıyorsunuz ki o zaman Kur'an'da yer alan her hüküm ve her ayet evrenseldir, ki o zaman buna göre siz Müslümanlıktan çıkmışsınızdır.
Amma, Kur'an sadece evrensel ifadeler gözeten bir kitaptır. Bazı ayetleri ise tarihsel/bağlamsal çerçevede ele almak lazım ki yoksa işin içinden çıkamazsanız.
Söz gelimi Kur'an'daki cennet tasavvurunun aynı şekilde olacağı söylenilmez, adı üstünde tasavvurdur. Ama bir cennetin olacağı muhakkaktır.
Rica ediyorum, bana camiide öğretilen bilgilerle gelmeyin. Gerçekten İslamı anlamaya çalışmak istiyorsanız, tek kaynaktan değil de, fark farklı kaynaklara bakın, şimdi reklam gibi olmasın, Ankara Okulu Yayınlarını tavsiye ederim, mesela Mustafa Öztürk'ün eserlerine bir göz atabilirsiniz.
Hala benim sentezci olduğumu iddia ediyorsunuz ya, pes doğrusu. "İslamiyet Türk Kültürü'nün bir parçası haline gelmiştir" dediğimde bu sözden nasıl sentezci olduğumuzu çıkarıyorsunuz pes.
Size göre Türklük o kadar küçük birşey mi ki? Sözgelimi şamanizm de Türk Kültürü'nün bir parçasıdır. İşte bu parçalar Türkleştirilmiştir.
Nasıl ki şamanizm sırf Türklere mahsus bir olgu değil, söz gelimi bütün Orta Asya halklarında şamanlık mevcuttu. Buna rağmen bir Buryat Şamanlığı ile Türk şamanlığı arasında dağlar kadar farklar vardır.
Şimdi soruyorum Tanrı aşkına: Bu anlattıklarımın sentezcilikle ne alakası var??? Şamanlığı kabul ediyorsunuz da, konu İslam olunca neden bu kadar sorun oluyor anlamıyorum.
Benim için Türk Türk'tür, yeter ki Türk olduğunun bilincinde olsun.
Aslında sizin anlayışınıza göre Türkler asla birleşmez. Türk Kültürü içinde farklılığı, daha doğrusu zenginliği kabul etmek istemiyorsunuz.