Gönderen Konu: Kürtçülüğün Esasları??  (Okunma sayısı 18521 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tengrikulu

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
Kürtçülüğün Esasları??
« : 24 Ocak 2006 »
Soydaşlarım;

Uzun zamandır otağa uğramıyordum o yüzden yanıt yazamadım ancak görüyorum ki yanlış anlaşılmışım.Bu savyazıyı(makaleyi) buraya yapıştırmamın nedeni siyasi İslamcılar tarafından zırt pırt Gökalp'in bu meçhul yönünden topa tutulmamız.Yazıyı yapıştırdım ve benim kanım da budur izlenimi vermemek için altına

İlave:Bu savı doğrulayacak ya da yanlışlayacak birileri çıkarsa sevinirim.Doğru olmamasını diliyorum

Zaten doğru olmamasını diliyorum demişim bunun üzerine bana Gökalp'e öyle denir mi ne biçim Türkçüsün sen demek takdir edersiniz ki haksızlıktır.İşin kötü tarafı bu meçhul kitap Ünlü Çevrimiçi Bilgilik(Ansiklopedi) Wikipedia'da da geçiyor idi..Yani uzun süredir öyle idi şimdi kaldırmışlar.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Ziya_Gökalp
Ama önbellekten bakarsanız kitap dizelgesinde o meçhul kitabı görürsünüz.
http://64.233.187.104/search?q=cache:-qJluBAQPi0J:tr.wikipedia.org/wiki/Ziya_G%C3%B6kalp+%22ziya+g%C3%B6kalp%22%2B%22K%C3%BCrt%C3%A7%C3%BCl%C3%BC%C4%9F%C3%BCn+esaslar%C4%B1%22&hl=tr

Gene işin fena tarafı bir ülkücü kişinin - adını tam anımsamıyorum ama dilerseniz bulurum - yazısında ise "Gökalp'in geçmişinde Kürtçülük yaptığı ancak sonradan Kürt'ü ararken Türk'ü bulduğu Kürt'ün Türkten ayrılamayacağını anladığı bu sayede Türkçü olduğu herkesçe bilinir" cinsinden bir ifade vardı ki bu kadar alıkça bir kabulu nasıl benimsemişler anlamadım. www.turkcu.net ağelindeki bir yazıda Gökalp beğe Kürtlük yakıştırmalarının Diyarbakırlı olmasından kaynaklandığını halbuki Gökalp'in doğduğu dönemde Diyarbakır'daki Türk nüfusunun Kürt nüfusuna göre ezici bir çoğunlukta olduğu yazılıydı.Atsız Beğ'de bir savyazısında

" Ziya Gökalp?a bunca hakaretin başka tevili yoktur. Bir kere Ziya Gökalp Kürt değil, Türk?tür. Irkçılığın aleyhinde olduğunu bildiğimiz Gökalp atalarının Çermikli ve Türk olduğunu, fakarırken Türk olmasa bile kendisini yine Türk sayacağını, çünkü hars bakımından Türk olduğunu yazmıştır" demişti.

Bu arada gene bilgibağında dolaşırken bir nurcu ağelinde sözde şöyle bir konuşum(diyalog) yaşandığı yazılmış.

"Bir gün Gökalp'e hısımları 'Yahu sen Kürt oğlu Kürt sün.7 ceddin belli.Geçmişte de Kürtçülük yaptın.Şimdi neden Türkçülük yapıyorsun' deyince Gökalp 'Yaptık yaptık da Kürtler uyandı mı?Ama şimdi Türkçülük yapınca bu ters tepki yapacak ve Kürtler Kürtçülüğe sarılacak' "

Bana pek inandırıcı gelmedi bu..Çünkü Atsız'ın dediği gibi Gökalp ırkçılığa muarızdır.(Düşman değil)Şayet gerçekten Kürtleri Türkçülükle canlandırma gibi bir niyeti olsaydı açık açık ırkçılık yapardı.
Gökalp'in mason olduğu masonların kendi ağelinde geçiyor.

Benim asıl istediğim Gökalp'e yöneltilen Masonluk ve Kürtçülük savlarının çürütülmesi...Ama bizim çürütmemizden öte onların bir belge göstermeleri gerek..Nerede bu Kürtçülüğün esasları kitabı..Karaçalmak kolay...Bir de Gökalp'in Abdullah Cevdet ile mi Kürtçe abece hazırlamaya yeltendiği sabuklanıyor.Karaçalma çok..Ama inanın bütün Siyasi İslamcılar Gökalp'in geçmişte Kürtçülük yaptığına inanmış durumdalar.Bunları oturup güzelce çürütmemiz lazım.

Çevrimdışı 4_hilal

  • Türkçü-Turancı
  • *****
  • İleti: 401
Kürtçülüğün Esasları??
« Yanıtla #1 : 24 Ocak 2006 »
Kafanıza bunları niye takıyorsunuz kandaşlar?
Ziya Gökalp basbugun, bana ve sizlere bıraktıgı eserleri ortadadır.
gerisi boştur, ne düşünürlerse düşünsünler. canları hem cehenneme hemde kızıl tamuya gitsin.

ben O'nun bir dörtlügü ile bitirmek istiyorum sözümü.

beni cennet vaadiyle avutma,
O kalbimdir, cünkü sevgi ilidir,
cehennemin azabıyla korkutma,
korku nedir bilmez benim gönlüm, delidir.
TTK

  • Ziyaretçi
Kürtçülüğün Esasları??
« Yanıtla #2 : 04 Şubat 2006 »
Alıntı yapılan: Cumhuriyet
Türklerin tek başbuğ'u vardır bunu da tüm ırkdaşlarım bilir .

Kimmiş o tek başbuğ? Türk Tarihi Cumhuriyetle başlamadı hatırlatırım. Farzedelim cumhuriyetle başladı yine tek başbuğ olmaz bir arkadaşın da dediği gibi başbuğluk göreceli olamaz

Çevrimdışı 4_hilal

  • Türkçü-Turancı
  • *****
  • İleti: 401
Kürtçülüğün Esasları??
« Yanıtla #3 : 04 Şubat 2006 »
Alıntı yapılan: HuN
Alıntı yapılan: Cumhuriyet
Türklerin tek başbuğ'u vardır bunu da tüm ırkdaşlarım bilir .

Kimmiş o tek başbuğ? Türk Tarihi Cumhuriyetle başlamadı hatırlatırım. Farzedelim cumhuriyetle başladı yine tek başbuğ olmaz bir arkadaşın da dediği gibi başbuğluk göreceli olamaz


Hun kandaşım, Cumhuriyet kandaş orada Ulug Bozkurt Atatürk'ü kastetmistir.

Bizler Türkcüyüz, milliyetimizi, ırkımızı bizim kadar seven ikinci bir zümre yoktur.  Türk'lük ve Türkçülük icin mücadele vermis tüm "Hakan", "Serdar", "Kagan", "Basbug"lar bizim basbugumuzdur.

kavram tartısması haline getirilecek bir durum yoktur, hepimiz hemfikiriz, sadece izah etmede degisiklikler olabiliyor.

Basbug Atatürk ile Ulu Serdar Atatürk demek arasında mana olarak fark yoktur.
önemli olan bizim hak eden insanlara gereken saygıyı ve sevgiyi göstermemizdir.
TTK

vuraly

  • Ziyaretçi
Kürtçülüğün Esasları??
« Yanıtla #4 : 05 Şubat 2006 »
Ben Türk'üm ve müslümanım. Biliyorum ikisi farklı kavramlar. Yani birisi dini aidiyeti diğeri ırkı ifade eder. Bunu neden söyledim. Şimdi onu açıklayayım; Okuduğum yazılarda dünya üstünde yaşayan diğer milletlere aşırı bir nefret gözüyle bakıldığını gördüm. Acaba Türk olmak diğer ırklara kin beslemekle eşdeğer bir şey midir? Kanaatimce bu sitede bir şeyler yanlış. Türk, asildir, soyludur, adaletlidir, yiğittir,kararlıdır, cömerttir, sabırlı ve hoşgörülüdür. Türk'ün asaleti, saydığım bu özelliklerin hepsini kendisinde toplamasını bilmesinden kaynaklanmaktadır. Atalarımız yiğitliği, hoşgörüyü, cömertliği kuru sözlerle ifade etmek yerine bizzat bunları yaşamış, hayat felsefesi haline getirmişlerdir. "Yaradılanı yaradandan ötürü sevmek" sadece Yunus'un şiirlerindeki mısralara sığdırılmamıştır. Ecdadımız, tüm insanlığa bu nazarla bakmıştır. Türk tarihi elbette İslamla sınırlı değildir. İslamiyettten önceki dönemlerde de Adalet ve hoşgörü Türklerin sosyal hayatlarının vazgeçilmez değerleriydi. Türkleri Moğollara benzetenler büyük bir yanılgının ve gafletin içindedirler. Çünkü Türkler Moğollar gibi taş üstünde taş bırakmasalardı dünya üstünde yer alan büyük medeniyetlerden biri haline gelemezlerdi. Türklerin savaşçı bir millet oldukları doğrudur. Mani dinini kabul eden Uygurlar ve Budist olan Türkler haricindeki Türk boyları savaş sanatını en iyi icra eden boylar olmuşlardır. Ancak savaş sanatında usta olmak demek, bütün dünyayı yakıp yıkmak demek değildir. Türkler eski çağlardan beri yaşadıkları cofrafya itibariyle, gerek Orta Asya'da gerekse Anadolu'da, sürekli savaşın ve zorlu mücadelelerin içinde olmuşlardır. Bu yüzden Türk Milleti dinç, dirençli ve dayanıklıdır. "Türk gibi kuvvetli" deyimini Batılılar Türklerin bu özelliklerinden hareketle kullanmışlardır.
     Özetle savaşçılık ile gaddarlık, zalimlik çok farklı şeylerdir. Bizleri, (bilerek ya da bilmeyerek) kendilerinden başka hiçbir şeyi düşünmeyen bencil, âsabiyet delisi, ırk hastası gibi göstermek ecdadımıza yapılmış büyük bir haksızlık olarak görüyorum. Lütfen Türk ırkının üstünlüğünü anlatırken biraz da o üstünlüğün bu millete nasıl ve nereden geldiğinden de bahsedelim. Irk, beraberinde taşıdığı haslet ve değerlerle diğerlerinden üstün olabilir. Yoksa sırf Türk olarak doğmak tek başına bir öğünç vesilesi değildir. Tabiki Türk olarak doğduğum için mutlu ve gururluyum. Türk tarihinin altın sayfalarını çevirirken hem ecdadımla övünüyor hem de kendimle gurur duyuyorum. Ancak şu soruyu da kendime sormadan edemiyorum; "Acaba, bir Türk olarak ecdadımın özelliklerine sahip olabiliyor, onların emanetlerini taşıyabiliyor muyum?"
      "Hersey Türk için, yerde Türk için, gökte Türk için, gerisi diger piçin" ifadesini nasıl ve neyle izah edebiliriz. Yerin ve göğün Türk'ün elinde olmasını istemek, dilemek ne kadar güzelse diğerleri diye tabir edilenlerin "p..." olarak ifade edilmesi o kadar yanlıştır. Bu ifadelerle Türklüğe hizmet edildiğini düşünmek ne kadar yanlıştır. Türk ırkının üstünlüğünü kan testleriyle mi kanıtlayacağız. "Senin kafanda Türk olduğunu gösteren kemik var, sen Türksün, seninkinde yok sen değilsin" gibi yöntemlerle mi belirleyeceğiz Türk olup olmadığımızı.
     Bir şeyi daha merak ediyorum, "Kandaş" demek mi doğrudur yoksa "Soydaş" mı? Zira soydaş olanların kan bağı olduğu kabul edilir ancak bu kanbağı sadece nesep temelinde takip edilmez, gönül birliğine de dayalıdır. Herşey beyinde biter. Türk kanı taşıyıp da Yunan erkekleriyle evlenenlere ne buyurmalı. Demekki kan herşeyin çözümü değildir. insanlar Türk olup olmadıklarını ispat etmek için geriye dönük kan testleri mi yaptıracaklar? Meseleye sadece kan zaviyesinden bakmak çok büuük bir yanlışlıktır. Türk milletini kanla değil gönülle sevmeli, eğer bu millete hizmet etmek istiyorsak "damarlarımızdaki asil kanda dolaşan gücümüz"le gönlümüzü birleştirmeliyiz. Türk olanla birlikte kendini Türk olarak görenleri de dergâhımıza almalıyız. Yoksa sınırımız kendi sınırımızdan ibaret olur.
  Saygılarımla

Çevrimdışı Dengizik Borçu

  • Türkçü-Turancı
  • **
  • İleti: 57
Kürtçülüğün Esasları??
« Yanıtla #5 : 05 Şubat 2006 »
Sayın vuraly, öncelikle belirtmek isterim ki bizler Türk ırkçılarıyız ve KANDAŞ demek bizim için alınılacak bir şey değildir. Buradaki çoğu insan soyunda herhangi bir karışıklık olmadığını bilir. Bu nedenle KANDAŞ demekte bir sakınca görmüyorum. Gelelim ikinci konuya demişsiniz ki Türk olanla birlikte kendini Türk göreni de aramıza alalım. Bu ne biçim bir saçmalıktır.Enik bir kırro kendini Türk kabul ettiği için bizim aramıza giremez. Bu cümleniz açıkça gözteriyor ki siz yanlış yerdesiniz. Burası bir sentez sitesi değil aksine bir Türkçü sitedir. Değerli otağ yöneticisinden üyeliğinizin iptalini rica ediyorum. Biz bize yeteriz. Kür Şad ve arkadaşları da 41 kişiydiler. Sizin gibi Türk-İslam sentezcilerine ihtiyacımız yok...
Büyük Hun Kağanı İdil'in (Attila) oğlu...

Çevrimdışı 4_hilal

  • Türkçü-Turancı
  • *****
  • İleti: 401
Kürtçülüğün Esasları??
« Yanıtla #6 : 05 Şubat 2006 »
Dengizik kandaşıma katılıyorum. vuraly buraya ait degil.
TTK

  • Ziyaretçi
Kürtçülüğün Esasları??
« Yanıtla #7 : 06 Şubat 2006 »
Türkçü düşünce dışardan gelmeyen tek düşüncedir. Türk milletine duyulan bu sevgi başka milletlere düşmanlığa dönüşmemeli. Tarihte görüldüğü gibi Türk milleti hiçbir zaman hiç bir millete düşmanlık beslememiştir çünkü hep güçlü ve asil olan millettir. Lakin diğer milletler hep Türkleri yok etmek alt etmek için uğraşmışlar ama başaramamışlardır. Çünkü içinde korkuyu ,şiddeti, kini barındıran caniler hep zayıf taraftır. Hiç bir milleti küçük düşürmeyelim hiçbir milleti aşağılamayalım çünkü ben aynı şeyin asil Türk milletime yapılmasına kayıtsız kalamam.

  • Ziyaretçi
Kürtçülüğün Esasları??
« Yanıtla #8 : 06 Şubat 2006 »
Türk islam sentezi diye birşey yok kendini kandırma. Türklük o arkadaşın dediği gibi birşey de değil. Türkçülükle şovenizmi karıştırmayın lütfen. Türk kelimesi yüzlerce sene müslüman birini göstermek için söylenmiştir. Türk'ün manası inancını da barındırır dikkatinizi çekerim. İnançdan farklı düşünülen hiçbir ülkü başarıya ulaşmaz. Şu bir gerçekki Atalarımız her savaşını Tanrı'dan aldığı güçle kazanmıştır; 1500 yıl önce de şimdi de. Bakınız inançsız orduların sonu nasıl vahim oluyor örnek amerikan ordusu denilen sürü. Mhp bir partidir Türkçülük ise mhp diye bir parti var olmadan öncede vardı o yüzden kimse bizi biz yapan değerlerden sırf bir parti sahipleniyor diye vazgeçmesin biz hep bu yüzden kaybettik milletçe.

  • Ziyaretçi
Kürtçülüğün Esasları??
« Yanıtla #9 : 06 Şubat 2006 »
Alıntı yapılan: vuraly
Ben Türk'üm ve müslümanım. Biliyorum ikisi farklı kavramlar. Yani birisi dini aidiyeti diğeri ırkı ifade eder. Bunu neden söyledim. Şimdi onu açıklayayım; Okuduğum yazılarda dünya üstünde yaşayan diğer milletlere aşırı bir nefret gözüyle bakıldığını gördüm. Acaba Türk olmak diğer ırklara kin beslemekle eşdeğer bir şey midir? Kanaatimce bu sitede bir şeyler yanlış. Türk, asildir, soyludur, adaletlidir, yiğittir,kararlıdır, cömerttir, sabırlı ve hoşgörülüdür. Türk'ün asaleti, saydığım bu özelliklerin hepsini kendisinde toplamasını bilmesinden kaynaklanmaktadır. Atalarımız yiğitliği, hoşgörüyü, cömertliği kuru sözlerle ifade etmek yerine bizzat bunları yaşamış, hayat felsefesi haline getirmişlerdir. "Yaradılanı yaradandan ötürü sevmek" sadece Yunus'un şiirlerindeki mısralara sığdırılmamıştır. Ecdadımız, tüm insanlığa bu nazarla bakmıştır. Türk tarihi elbette İslamla sınırlı değildir. İslamiyettten önceki dönemlerde de Adalet ve hoşgörü Türklerin sosyal hayatlarının vazgeçilmez değerleriydi. Türkleri Moğollara benzetenler büyük bir yanılgının ve gafletin içindedirler. Çünkü Türkler Moğollar gibi taş üstünde taş bırakmasalardı dünya üstünde yer alan büyük medeniyetlerden biri haline gelemezlerdi. Türklerin savaşçı bir millet oldukları doğrudur. Mani dinini kabul eden Uygurlar ve Budist olan Türkler haricindeki Türk boyları savaş sanatını en iyi icra eden boylar olmuşlardır. Ancak savaş sanatında usta olmak demek, bütün dünyayı yakıp yıkmak demek değildir. Türkler eski çağlardan beri yaşadıkları cofrafya itibariyle, gerek Orta Asya'da gerekse Anadolu'da, sürekli savaşın ve zorlu mücadelelerin içinde olmuşlardır. Bu yüzden Türk Milleti dinç, dirençli ve dayanıklıdır. "Türk gibi kuvvetli" deyimini Batılılar Türklerin bu özelliklerinden hareketle kullanmışlardır.
     Özetle savaşçılık ile gaddarlık, zalimlik çok farklı şeylerdir. Bizleri, (bilerek ya da bilmeyerek) kendilerinden başka hiçbir şeyi düşünmeyen bencil, âsabiyet delisi, ırk hastası gibi göstermek ecdadımıza yapılmış büyük bir haksızlık olarak görüyorum. Lütfen Türk ırkının üstünlüğünü anlatırken biraz da o üstünlüğün bu millete nasıl ve nereden geldiğinden de bahsedelim. Irk, beraberinde taşıdığı haslet ve değerlerle diğerlerinden üstün olabilir. Yoksa sırf Türk olarak doğmak tek başına bir öğünç vesilesi değildir. Tabiki Türk olarak doğduğum için mutlu ve gururluyum. Türk tarihinin altın sayfalarını çevirirken hem ecdadımla övünüyor hem de kendimle gurur duyuyorum. Ancak şu soruyu da kendime sormadan edemiyorum; "Acaba, bir Türk olarak ecdadımın özelliklerine sahip olabiliyor, onların emanetlerini taşıyabiliyor muyum?"
      "Hersey Türk için, yerde Türk için, gökte Türk için, gerisi diger piçin" ifadesini nasıl ve neyle izah edebiliriz. Yerin ve göğün Türk'ün elinde olmasını istemek, dilemek ne kadar güzelse diğerleri diye tabir edilenlerin "p..." olarak ifade edilmesi o kadar yanlıştır. Bu ifadelerle Türklüğe hizmet edildiğini düşünmek ne kadar yanlıştır. Türk ırkının üstünlüğünü kan testleriyle mi kanıtlayacağız. "Senin kafanda Türk olduğunu gösteren kemik var, sen Türksün, seninkinde yok sen değilsin" gibi yöntemlerle mi belirleyeceğiz Türk olup olmadığımızı.
     Bir şeyi daha merak ediyorum, "Kandaş" demek mi doğrudur yoksa "Soydaş" mı? Zira soydaş olanların kan bağı olduğu kabul edilir ancak bu kanbağı sadece nesep temelinde takip edilmez, gönül birliğine de dayalıdır. Herşey beyinde biter. Türk kanı taşıyıp da Yunan erkekleriyle evlenenlere ne buyurmalı. Demekki kan herşeyin çözümü değildir. insanlar Türk olup olmadıklarını ispat etmek için geriye dönük kan testleri mi yaptıracaklar? Meseleye sadece kan zaviyesinden bakmak çok büuük bir yanlışlıktır. Türk milletini kanla değil gönülle sevmeli, eğer bu millete hizmet etmek istiyorsak "damarlarımızdaki asil kanda dolaşan gücümüz"le gönlümüzü birleştirmeliyiz. Türk olanla birlikte kendini Türk olarak görenleri de dergâhımıza almalıyız. Yoksa sınırımız kendi sınırımızdan ibaret olur.
  Saygılarımla


Katılmadığım iki cümlesi var bu arkadaşın.
1.Ben Türk'üm ve müslümanım. Biliyorum ikisi farklı kavramlar.
Hayır arkadaşım yukarda söylediğim gibi farklı kavramlar değillerdir.
2.Türk olanla birlikte kendini Türk olarak görenleri de dergâhımıza almalıyız.
Buna da katılmıyorum çünkü aramıza almalıyız dediğin yer internet sitesi sahiplerinin şahsi insiyatifindedir gerçek hayatta aramıza alabiliriz.
Demişsin ki yoksa sınırımız kendi sınırımızdan ibaret olur.
Zaten baksana kimseye Türkçü beğendirilmiyor yok onu atalım siteden bunu atalım. Yukarda yazdığın hoşgörü ortamı ve kucaklama ortamı henüz sağlanamadı inşallah olacak. Bir ideolojiyi şahsi hırslara alet etmemek lazım. Ülküler ebedidir ancak insanlar gelip geçicidir. Kimse kural uydurmasın. Tartışma edebi içinde herşey tartışılsın. Saygılar