Gönderen Konu: Unutturulanlar  (Okunma sayısı 4322 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Atçeken Beği

  • Türkçü-Turancı
  • ****
  • İleti: 227
Unutturulanlar
« : 26 Şubat 2013 »
Dün başkan biraz sitemle neden yazmadığımı sorduğunda uzun aradan sonra foruma girip biraz dolaştım. Eski günleri yad etmek güzel oldu. Buna istinaden de 2010 yılında yazdığım bir yazıyı siz Türkçü arkadaşlarla paylaşmak istedim.

Unutturulanlar

Açılım, laiklik, şeriat, türban, yargı, katsayı... son zamanlarda tartıştığımız ülke sorunlarımız bunlar.
Aslında sorundan çok Türk milletini uyutmak üzere kullanılan, bilinçli olarak çözüme
kavuşturulamayan yapay sorunlar da diyebiliriz. Eğer ki bir siyasi parti oy kaybetmeye başlıyorsa, bir
bakıyoruz ki iki yıl önce tartıştığımız bir konuyu tekrar en baştan ve aynı şekilde tartışmaya başlamışız.
Ne kadar acı...

Ülke baştan aşağıya kokuşmaya başlamışken, siyasiler millete hizmet edeceği yerde millet siyasilere
köle olurken, millet fakirleşip para babaları servetlerine servet katarken daha ne kadar yapay
sorunlarla ülkemizin gündemini meşgul edeceğiz? Bu aldatmacaya ne zaman dur diyebileceğiz?

Bu aldatmacaya dur diyebilmek için ülkemizin gerçek sorunlarını da tanımamız gerekir. Peki,
ülkemizin gerçek sorunları nelerdir? En başta tabii ki işsizlik ve ekonomik geri kalmışlıktır ama bu çok
derin ve sürekli tekrarlanan bir konu olduğundan ben bugün biraz daha değişik konulara eğilerek,
sizin de dikkatlerinizi başka noktalara çekmek istiyorum. O konulardan bir tanesi ulaşım sistemimizdir.
Demir yolu, kara yolu, hava yolu... Gelişmiş ülkelerin hemen hepsinde şehirler arası kara yolu ulaşımı
otobanlar ile sağlanır ve kara yollarında seyahat etmenin en güvenli yolu da budur. Oldukça basit olan
otoban yapımı, onyıllardır Türkiye’de savsaklanmaktadır. Teknolojinin çok daha geri olduğu,
ekonomik koşulların çok daha berbat olduğu Hitler Almanyası’nda bile otobanlara büyük önem
verilmiş ve tüm Almanya baştan aşağıya otobanlarla donatılmıştır. Dünya devi olma savaşı veren
Hitler Almanyası otobanlara neden önem vermiş dersiniz? Oy kapmak uğruna mı yoksa ülke içi
ulaşımın kolaylaştırılması adına mı? Tabii ki ülke içi ulaşımın kolaylaştırılması adına Hitler otoban
yapımına büyük önem vermiştir. Otobanların bir diğer yararını da otoban ağına sahip olan
ülkelerdeki trafik kazasının neden olduğu can kaybı ile ülkemizdeki can kayıplarını karşılaştırdığımızda
anlayabiliriz. Biz Türk milliyetçileri olarak, milletimizin can güvenliğini her şeyden üstün tutuyoruz; o
yüzdendir ki herhangi sıradan bir tartışma yerine enerjimizi kara yolu yapılandırmamıza harcamamızın
milletimizin hayrına olacağına inanıyoruz. Tabii trafikte kaybettiğimiz vatandaşlarımızın sebebi sadece
kötü kara yolları ağımız değildir. Ülkemizde ehliyet eğitimi diye bir şey olmadığından, hiç araba
kullanmadan ehliyet alabilen, debriyaj ile frenin yerini bilmezken kontak çevirip trafiğe karışan
yüzbinlerce insanımız var. Sürücü kurslarının hemen hepsi tabela görevi dışında hiç bir işe
yaramıyorlar. Pratikte araba kullanmayı bilmeyen insanların trafiğe çıkması, trafikte deneyimli
deneyimsiz herkesin varlığını tehdit ediyor. Bir ülke düşünün ki, trafiğe kelle koltukta çıkıyor(Radikal
Gazetesi’nden yapacağım bir alıntı her şeyi açıklıyor aslında: Son 10 yılda meydana gelen trafik
kazalarında 45 bin 188 kişinin hayatını kaybettiği, kaza sonrası yaralı takibinin yapılmaması nedeniyle
de araştırmalara göre ölü sayısı 90 bini aştığı bilinmektedir)... Can güvenliğinin olmadığı, insan
hayatının hiçe sayılmadığı bir Türkiye istemek milliyetçiliğin gereği değildir de nedir?

Diğer bir ulaşım sistemi olan demir yolu ise, ilkokulda öğrendiğimiz gibi en güvenilir ulaşım şeklidir.
Osmanlı’nın son zamanlarında başlayan demir yolları yapımı, cumhuriyetin ilânından sonra hızlanarak
ülkenin dört bir yanına ulaşımı gerçekleştirebilecek hale gelmiştir, zira 10. Yıl Marşı’nda geçen “Demir
ağlarla ördük anayurdu dört baştan” mısrası da yapımı biten demiryolu ağına ithaf edilmiştir.

60’lı yılların sonu, 70’li yılların başıyla otomobil sektörünün gelişmesi de demir yollarımızın
unutulmasına neden olmuştur(daha doğrusu demir yollarımızın ihmal edilmesine bahane olmuştur).
Bir çok ülke hızlı trenlerle çok güvenli bir şekilde yolculuk ederken, biz ise Eşkişehir ile Ankara
arasında hızlı trenleri(ki bu trenler saatte 250 km hız yapabiliyorlar, diğer ülkelerde ses hızıyla hareket
edebilen trenler de mevcut) hizmete soktuk diye övünüyoruz. Hatta öyle ki, utanması gereken
siyasilerimiz çok büyük bir hizmet yapmışlarmışcasına sırıta sırıta bizimle dalga geçer gibi açılış
yapıyorlar(Türkiye’de ilk hızlı tren çalışmaları 1975 yılında, Süleyman Demirel tarafından “Sürat
demiryolu” adı altında başlatılmıştı. İşin ilginç yanı, üzeriden 35 yıl geçmesine ve bu projeye tam
“252” trilyon lira harcanmasına rağmen hiç bir sonuç elde edilemedi). Şimdi soruyorum: Atatürk’ün
büyük ehemmiyet göstererek tamamladığı demir yolu ağını ülkemiz siyasileri neden zamanın
gereklerine göre revize edemediler? Belirli aralıklarla revize edilmiş bir demir yolu ağı ile bugün
sadece Eskişehir-Ankara arasında değil, tüm yurdun her köşesine hızlı trenle seyahat edemez miydik?
Tabii ki ederdik, lakin insanlarımızın ulaşım sorunundan çok yapay gündemlerle oy avcılığı yapan
siyasilerimizin neden böyle bir çabası olsun ki? Çabalamalarını bırakalım, cumhurbaşkanı Turgut
Özal’a bir otoyolu açılışında demir yolu hakkında soru sorulduğunda “Demir yolu komünist işidir”
deyip geçiştirmişti. Gerçekten öyle midir? Ulaşım sistemlerinin de mi siyasi ideolojisi olur sizce?

Komünist(!) demir yollarımızın gelişmemişliğinin doğurduğu bir sonuçta toplu insan taşımacılığının
otobüslerle yapılıyor olmasıdır. Yukarıda değindiğimiz gibi çok sağlıksız olan şehirler arası kara yolu
ağımız ve bilinçsiz şoförlerimiz yüzünden bir çok vatandaşımız otobüslerde hayatlarını yitirmişlerdir.
Yarın bir yerden bir yere giderken belki de yaşamınızı yitirecek ya da kötürüm kalacak olan sizsiniz,
benim, akrabalarımız ya da çok sevdiğimiz bir dostumuz... Soruyorum sizlere, bir devletin en önemli
görevi vatandaşın canını korumak değildir de nedir? Öyleyse Türk milliyetçileri olarak neden
milletimizin canına hiç bir değer göstermeyen siyasilerin karşısına dikilmiyoruz?

Kara ve demir yollarımız gibi hava yollarımızın da durumu içler acısı dersek yanılmış olmayız.
Bakmayın siz Türk Hava Yolları’nın herkesin sponsoru olduğuna, siz bana hangi ilimizde doğru düzgün
bir havalimanı var; onu söyleyin. Bir kaç yıl öncesine kadar Esenboğa Havalimanı bile üçüncü Dünya
devletleri havalimanlarını andırıyordu. Çoğu ilimizde askeri havalimanları bulunmasına rağmen, sivil
havalimanlarının bulunmaması oralara sadece askerlerimizin gitmesi gerektiğinden midir yoksa
ihmâlkârlık mıdır?
Oturup düşündüğümde yetim olmadığımı gördüm! Oğuz Han gibi atası, Dede Korkut gibi muallimi, Köroğlu gibi ağabeyi, Mahtumkulu gibi akıl hocası olan birisi hiç yetim olur mu?
Saparmurat Türkmenbaşı

Çevrimdışı YALNIZKURTKARAGÜLLE

  • GÖKBÖRÜ SİNOP
  • Türkçü-Turancı
  • *****
  • İleti: 1345
  • Mekanı Uçmağda!
Ynt: Unutturulanlar
« Yanıtla #1 : 26 Şubat 2013 »
Esenlikler, yuvaya tekrar hoş geldiniz. Memnun oldum.


TTK.
10 EYLÜL 2022'DE UÇMAĞA VARDI..!
TANRI DAĞINDA...
ATSIZ ATA OTAĞINDA, ULU ATALAR HUZURUNDA DİZ VURMAKTA!


Dört yanım soru, Tanrı'm
Hepsi en zoru Tanrı'm
Soruların zorundan
Soyumu koru Tanrı'm

Sen Tanrı değil misin, adını yargılatma
Sana Tanrı deyince, dinimi sorgulatma
Ya adam et bunları, ya beraber yaşatma
Kanı bozuk olanlar "Türk'üm" diyemesinler
Ve Türk'ün dik başını yere eğemesinler.

Çevrimdışı Atçeken Beği

  • Türkçü-Turancı
  • ****
  • İleti: 227
Ynt: Unutturulanlar
« Yanıtla #2 : 27 Şubat 2013 »
Hoş bulduk.
Oturup düşündüğümde yetim olmadığımı gördüm! Oğuz Han gibi atası, Dede Korkut gibi muallimi, Köroğlu gibi ağabeyi, Mahtumkulu gibi akıl hocası olan birisi hiç yetim olur mu?
Saparmurat Türkmenbaşı