fransız kaynaklı ürünlere boykot önerilerini daha önce de gördük.
Önce parfümlerden , makyaj malzemelerinden vazgeçilemedi.
Gümrüklerde ; ithal edilen mallar arasında fransız ürünlerine bir süre engelleme yapılıp
zorluk çıkarılabildi.
Renault konusu çok ilginç.
Herkesin farklı görüşü olabiliyor.
Mantığa ters gelen taraf bana göre şudur :
Resmi ihalelere fransız firmaların katılımı engelleniyor.
Amaç fransa ya para kazandırılmayacak.
Ordumuz (mesela helikopter gibi ) fransız mamulu silah endüstrisini
ilgilendiren konularda fransız firmalarının para kazanmamasını sağlamak amacı ile
ilgili fransız kurumlarını red listesine de alabiliyor.
Buraya kadar güzel.
Renault bir Türk firması olduğu ifade ediliyor.
Acaba öyle mi?
Türk Renault ... neresi Türk bu markanın ?
Başına Türk gelince renault Türk mü oluverdi?
Ne alaka ?
İngiltere de vauxhall marka oto fabrikası hangi markanın patenti altında üretim yapmaktadır ?
Gunter Sachs Von Opel e ait OPEL markasının patenti altında üretim yapar.
Opel in aynısıdır ama adı vauxhall dır.
Vauxhall -astra -vectra üretir.Kendi üretim bantlarını Opel ile anlaşarak değiştirivermiştir.
Bu değişim sanıldığı kadar da zor değildir.
İngiliz markası der ve ingilizler de kendi markalarını taşıyan otolarına binerler.
Bir fabrika var ve teknolojisi fransa nın bayrağı haline gelmiş bir firma.
Lisans antlaşması gereği fransa ya kazandırılan döviz yokmudur?
Diğer taraftan yine döviz ile alacağın malları iptal ediyorsun,dahilde yaptığın üretim ile fransıza para
kazandırmaya devam ediyorsun.
Bir fabrikanın otomasyonunun değişmesi elbette bir maliyettir bir bedeldir ama bu bedel gün gelir
ödenmeye mecbur kalınırsa o gün hala Renault markasının üretiminde mi ısrar edilir ?
Bir defa bu teknolojiyi aldık ,başka çaremiz yok ,fransa ile ilişkilerimiz ara sıra gerginleşirse
gerginleşsin nasıl olsa an gelir sular durulur dedikçe fransızlar da her fırsatta altımızı oymaya
devam etmeyecekler mi?Nasıl olsa Türkler bir süre bağırır durur ,ufak tefek mallarımızı almayıverirler,
o kadar da olsun ermeni oyları bizim için daha önemlidir demeye devam edecekler ,yakın bir
gelecekte kürt konularında güneydoğu sınırımızı tartışmaya açacaklar , ermenistan sınırı üzerinde
konuşmaya başlayacaklar ,güney kıbrıs için Limanlarımızı havaalanlarımızı açmamız için
bastıracaklar yetmeyecek ege kıt'a sahanlığı için yunanın yanında yer alarak kıt'a sahanlığının
6 mil den 12 mile çıkması için bastıracaklar ,konuyu La Haye adalet divanına götürmeye çalışacaklar.
Ve biz hala renault ya Türk diyeceğiz.
Olacak şey mi?
Maliyet hesapları yapıldığında mesela renault markası yerine bir başka marka mesela bir japon
firmasının daha teknolojisini transfer etmeye kalksak olamaz mı?
İktisattan anlayan her kesim için hiç de zor olmadığı rahatlıkla anlaşılır.
Japon firma ( örnek olarak veriyorum,başka bir ülke de olabilir) ile yapılacak antlaşma neticesi
tüm değişim masrafları firmaya rücu edilir ve de renault pekala kovulabilir.
Böylece fabrika personeli de yerinde kalmış olur , piyasası hazır bir başka marka ile yola devam
edilir.
Oyak bu konuyu da mutlaka değerlendiriyordur.Ama bu konu da artık koktu .Bir an önce bu kabuk
değişimini yapmalıdır.
Silah alma ,helikopter alma ,füze alma fransıza ambargo uygula ama otomotiv sektöründe çaresiz
bekle.
Yok böyle bir şey.
Her olayın bir çözümü vardır.
Yeterki iste ve uygula...
Görüşlerim budur Renault ın yurdumuzdan sökülüp atılmasını savunuyorum.
Bu görüşümü savunmak gaflet içinde bulunmak mıdır ?
Tanrı Türk ' ü Korusun.