Gönderen Konu: SOYAĞACIMIZ - Soyumu nasıl öğrenebilirim ?  (Okunma sayısı 320678 defa)

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Çağrıbey

  • [GÖKBÖRÜ ANKARA]
  • Türkçü-Turancı
  • *****
  • İleti: 2202
  • Ne mutlu Türk doğup, Türk gibi yaşayana!
Ynt: SOYAĞACIMIZ - Soyumu nasıl öğrenebilirim ?
« Yanıtla #220 : 11 Mayıs 2017 »
Ağabeğ,

Şereflikoçhisar'daki Kürtler'in bir kısmı Kürtleşmiş Türkmenlere girer mi? Karakeçili varsa girer gibi ama Haymana ilçesine yakın olması sebebiyle de sıkıntılı bir durum var sanki orada.

Maalesef böyle bir durum söz konusu. Anılan bölgeden Antep, Urfa ve Maraş bölgesine zorunlu iskana tabi tutulan aşiret ve oymakların gittikleri yerlerde kürtleşmiş olmaları kuvvetle muhtemel.
Zira çoğu Türkmen aşireti vergi, yurtluk, yaylak, kışlak gibi nedenlerle Osmanlı yönetimiyle ters düşüp uzaklaşmış ve bu uzaklaşma kürtleşmeye kadar gitmiştir.
Haymana ilçesi Osmanlı Tarihindeki önemli kadın şahsiyetlerden birisi olan Hayme Ana adından gelmektedir. Haymana'nın kuruluşu tamamen Türkmen oymak ve aşiretlerinden müteşekkildir.

Ne mutlu Türk doğup, Türk gibi yaşayana!
Saygılarımla..
Çağrıbey.

Çevrimdışı Bozkurt42

  • Türkçü-Turancı
  • *****
  • İleti: 1882
  • OTAĞ
Ynt: SOYAĞACIMIZ - Soyumu nasıl öğrenebilirim ?
« Yanıtla #221 : 25 Mayıs 2017 »
Eyvallah, bilgi sahibi olalım. Çankırı ili gibi aynı. Kızılırmak ilçesi maşallah bodoslama Kürt. Ancak çoğu Kürtçe'yi de unutmuş gibi. Konuşamıyorlar.
'Ben ve milletim Tanrı'nın Kırbacıyız. Tanrı yoldan çıkan milletleri cezalandırmak için bizi gönderir'

Başbuğ Attila

Çevrimdışı TurkIrkı

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
Ynt: SOYAĞACIMIZ - Soyumu nasıl öğrenebilirim ?
« Yanıtla #222 : 02 Haziran 2017 »
Merhabalar, baba memleketi Niğde köyümüz ise Altunhisar. Soyadım Doygun eğer lazım ise. Lütfen benide bilgilendirin bu konu hakkında, cevabınızı dört gözle bekliyorum. Teşekkürler.

Çevrimdışı birhunkızı

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
Ynt: SOYAĞACIMIZ - Soyumu nasıl öğrenebilirim ?
« Yanıtla #223 : 17 Haziran 2017 »
Merhaba kandaşlarım.Uzun zamandır hangi boydan geldiğimi öğrenmek için uğraş veriyorum.Dedem babaannem sizlere ömür.Öğrenemiyorum.Dedemler Konya'nın Seydişehir ilçesinin Muradiye köyünde doğmuş burada büyümüşler.Yardımcı olabilecek bir kandaşım var mı?

Çevrimdışı Çağrıbey

  • [GÖKBÖRÜ ANKARA]
  • Türkçü-Turancı
  • *****
  • İleti: 2202
  • Ne mutlu Türk doğup, Türk gibi yaşayana!
Ynt: SOYAĞACIMIZ - Soyumu nasıl öğrenebilirim ?
« Yanıtla #224 : 25 Haziran 2017 »
Merhaba kandaşlarım.Uzun zamandır hangi boydan geldiğimi öğrenmek için uğraş veriyorum.Dedem babaannem sizlere ömür.Öğrenemiyorum.Dedemler Konya'nın Seydişehir ilçesinin Muradiye köyünde doğmuş burada büyümüşler.Yardımcı olabilecek bir kandaşım var mı?

Sayın Soydaşım;
Köyünüzün adından hangi boya mensup olduğunuza ulaşamadık. Köyünüz adı bir kaç defa değişmiş. En son Manastır iken Muradiye olmuş.
Ancak aşağıya eklediğim bilgiler köyünüzün de içerisinde bulunduğu o bölgenin hangi boylara mensup olduklarını göstermektedir.
Şayet elinizde başkaca bilgiler varsa- sülale adı, lakabı, köyde eski yer adı (dağ, bölge vs.), hayvanların kulaklarına vurulan tamganın şekli, kap-kacak, kilim gibi eşyaların üzerinde yer alan özel işaretler vb.- belki oradan hareketle kesin sonuçlara ulaşabiliriz. Avşar boyunun Varsak veya Atçeken (Tanrıdağı) Türkmenlerinden olma olasılığınız çok yüksek.

Ne mutlu Türk doğup, Türk gibi yaşayana!
Saygılarımla..
Çağrıbey.


Alıntı
Selçuklular Devrinde Seydişehir Yöresi Seydişehir yöresindeki Türkmenlerin bölgeye ne zaman gelerek yerleştiklerine dair elimizde fazla bilgi bulunmamaktadır. Ancak ünlü devlet adamı ve yazar Reşididdün Tarih-i Oğuz ve Türkmen isimli eserinde Karaman ve Eşrefoğullarının 20.000 çadır halinde Tuğrul Bey zamanında Anadolu’ya geldikleri, Tuğrul Beyin geri dönmesi üzerine burada kaldıklarını söylemektedir. Bu bilgiler aynı zamanda Kalkasandi’nin Subh al-a’sa isimli kitabında da doğrulanmaktadır. Eğer bu bilgi doğruysa Karamanlıların ve Eşrefoğulları’nın bölgeye 1071’den daha önce geldikleri ortaya çıkmaktadır. Çünkü Tuğrul Bey’in büyük Selçuklu Devletini kurduktan sonra 1063 yılında vefat ettiğini biliyoruz. Prof. Dr. Şehabettin Tekindağ’ın ifadesine göre Karamanlılar ve Eşrefoğulları Ceyhun Nehri yakınlarındaki İlyalık bölgesinden çıkarak Anadolu’ya gelmişlerdir. Burası büyük tarihi Horasan’ın tam merkezi olmaktadır. Seydişehir’in Eşrefoğullarının kontrolünde olması ve daha sonra Turgutlu beylerinin bu bölge ile yakın ilişkileri Seydişehir yöresine yerleşimin 1071’den önce başladığı ve daha sonra ortaya çıkan göç dalgalarıyla yerleşimin arttığı yolundadır. Karamanlıların Ahmet Yesevi’nin oğlunun öldürdükleri için bir şeyhin bedduasını aldıkları yolunda bilgiler Zeki Velidi Togan tarafından Umumi Türk Tarihine Giriş, isimli eserinde zikredilmektedir. Ancak yöreye gelerek yerleşen Turgutlu ve Bayburtlu Türkmen aşiretlerinin kendilerini Ahmet Yesevi’ye bağlamaları, çoğunlukla Beyşehir, Karaman bölgesinde yaşamaları ve Karamanlılarla bir düşmanlık içinde bulunduklarına dair bir belgenin olmaması, bu iddianın doğruluğu konusunda kuşku uyandırmaktadır. Makalat-ı Seyyid Harun Veli’de de görüleceği gibi inanç ve öğretinin tamamen Ahmet Yesevi’nin Divan-ı Hikmet’inde yer alan görüşlerle örtüşmektedir. Didiği Sultan Menakıbının verdiği bilgilerle bu bilgiler birleşince Ahmet Yesevi düşüncesinin bölgede uzun yıllar etkisini sürdürdüğünü göstermektedir. Selçuklular devrinde Seydişehir- Beyşehir-Akşehir yörelerine yerleştirilen Türkmen, oymaklarının çoğu Atçekenler (Esbkeşan) Türkmen oymağı olduğu gibi Oğuzların Afşar, Salur, Turgutlu ve başka Türk oymaklarından bazı bölüklerin de yer aldığı bilinmektedir. Ayrıca bölgeye yerleşen Türkmen aşiretlerinin adlarını, hatta sayılarını Osmanlı Arşiv belgelerinden belirlemek mümkün görünmektedir. Beyşehir ve Seydişehir’e yerleşen Türkmen oymaklarının durumunu yörenin 16. Yüzyıldaki yer adlarından rahatlıkla bulabiliriz. Bu yer adlarına göz atalım: Karaca Bayat, Yağlı Bayat, Kayı, Kayılu, Afşar, Bay Afşar, Afşar Viranı, Karkın, Bayındırlu, Güllü Bayındır, Çepni, İğdir, Kınık, Eymir Çelebi Seydişehir ve Beyşehir yöresinde verilen yer adlarının tamamı Oğuz’un 24 boyunun isimleridir. Ayrıca 387 Numaralı Muhasebe-yi Vilayet-i Karaman ve Rum Defteri’nin Beyşehir livası bölümünde aynı bilgileri teyit eden hem yer adlarına hem de kişi adlarına rastlıyoruz. Burada da 24 büyük Oğuz boyunun isimleri yer almaktadır. Bunun yanında yukarda sözü edilen Turgutlu, Bayburtlu, Karamanlu, Koreşanlu isimli topluluklara da rastlanmaktadır. Bunlardan Turgutlu topluluğunun Anadolu’daki diğer yerlere dağılımlarına baktığımız zaman Osmanlı Arşiv belgelerinde şu bilgilere rastlıyoruz: “Adana, Bozok, Akşehir, Saruhan, İçel, Konya ve Sivas Sancakları, Budaközü Kazası (Bozok Sancağı), Toyran Kazası (Köstendil Sancağı), Gümülcine Kazası (Paşa Sancağı) Kocaili Kazası Bozok Sancağı Bayburtlu Topluluğuna ise yine Osmanlı Arşiv Belgelerinde: Konya Sancağı Mahmudlar Kazası, İnsuyu Kazası, Ankara Sancağında Ankara Kazası, Ankara Sancağı Yakasakdan Mezrasıyla Bayburt ilimizde rastlıyoruz. Koreşan (kureyş) Cematine ise: “Akşehir İshaklu Nahiyesi, Karaman ili eski il kazası, Konya sancağı Koreşözü kazası” köy ve mezralarında rastlanmaktadır. Karamanluların Avşarların alt kolu olduğu yolunda elimizde yeterince bilgi bulunmaktadır. Yöredeki yer ve kişi adlarında 16. yüzyılda halen Avşar beylerinin bulunması da bu bilgiyi kesinleştirmektedir. Seydişehir için önemli olan üç oymak ise Turgutlu, Bayburtlu ve Koreşanluların Osmanlı Arşiv belgelerine göre Esb-i Keşan yani at yetiştiricisi olduklarına dair bilgiler bulunmaktadır. Bu özelliklerinin Alaaddin Keykubat dönemine kadar indiğini belirtmek mümkündür. Turgutlu için önceleri Oğuz boylarının alt kollarından birisi denilmesine rağmen, daha sonra Turgutluların Çin sınırında bir devlet kurmuş olan ayrı bir Türk topluluğu oldukları, Çinlilerle aralarında siyasi anlaşmazlık ve savaşlar sebebiyle yurtlarını terk ederek bir kollarının Volga Irmağı boylarına, bir kısmının da Şirvan üzerinden Anadolu’ya geldiklerine dair bazı yeni bilgiler bulunmuştur. Turgutluların Seyit Harun Veliye duydukları derin saygının bir işareti olarak Rüstem Bey ve çocukları kendilerinin Seyit Harun Camii Haziresine gömülmelerini istemişlerdir. Sandukaları mermer işçiliğinin sanat harikasıdır. Bayburtlu Oymağı ise bir yandan at yetiştiren, öte yandan da Anadolu’da deve kervanlarının ve yük taşımacılığının yapılmasında çok önemli katkıları olan bir oymaktır. Özellikle Alaadin Keykubat döneminde kendilerine büyük önem verilmiş ve kervancılığın ve ticaretin gelişmesine önemli katkıları olmuştur. Ne var ki daha sonra bu toplulukların kültürel kimliklerini kaybettikleri ve haklarında çok az bilginin aldığını görüyoruz. Bayburtlu, Turgutlu ve Koreşanlı aşiretleri ile ilgili olarak elimizde 1500 tarihli Osmanlı Tahrir defterlerinden önemli kayıtlar bulunmaktadır. 2. Eşrefoğulları Devri Selçuklu Devletinin son döneminde, 13. Yüzyılın ikinci yarısında,Seydişehir tarih sahnesinde yer almıştır. Bu evre, Eşrefoğulları dönemine rastlar. Eşrefoğlu Beyliği’nin kurucusu Eşrefoğlu Seyfüddin Süleyman Bey’dir. Beyliği, Beyşehir, Seydişehir, Ilgın, Akşehir ve Bolvadin bölgelerini içine almaktadır. Seyfuddin Süleyman Bey, Anadolu Selçuklu Sultanı III. Gıyasseddin Keyhusrev zamanında (1264-1283), devletin sınırlarını korumakla görevli Uç Beylerinden biriydi. III. Gıyaseddin Keyhusrev, 1283’de Moğollar tarafından öldürüldü. Yerine Amcazadesi II. Gıyaseddin Mes’ud geçti. II. Gıyaseddin Mes’ud, Eşrefoğlu ve Karamanoğullarının III. Gıyaseddin Keyhusrev taraftarı olduğu için hayatından korkarak Başkent Konya’yı terk etmiş, Kayseri’de oturmaya başlamıştır. Konya tahtının boşalması üzerine III. Gıyaseddin Keyhusrev ’ün annesi Moğolların da izniyle küçük yaştaki torununu tahta oturtmuş saltanat naipliğine Eşrefoğlu Seyfüddin Süleyman getirilmiştir (1284). Ne var ki baş vezir Sahip-ata Fahreddin Ali buna karşı çıkarak II. Gıyaseddin Mes’ud ile birleşmiş Konya üzerine yürümüş, iki çocuğu öldürtmüştü. Bu olay üzerine Eşrefoğlu Süleyman, Beyşehir yakınlarında merkez olarak kullandığı Gurgurum şehrine çekilmiş, bir süre sonrada bugünkü Beyşehir’in bulunduğu yerde bir Kal’a yaptırarak burayı beyliğinin merkezi yapmıştır. Şehir önce Süleyman şehir olarak tanınmış Süleyman Bey’în 1302 yılında ölümünden sonra da Beyşehir olarak tanınmıştır. Seyfüddin Süleyman’ın adını tarihe yazan en büyük eseri Beyşehir’deki Eşrefoğlu Camii ‘ dir. İnşaatına 1297’de başlanmış, 1301’de kendisine ait bir türbe yaptırılmış ve ölümünden sonra buraya gömülmüştür. Ölümünden sonra büyük oğlu Mübarüziddin Mehmet Bey Eşrefoğlu Beyliğinin başına geçmiş Anadolu Selçuklu Devleti’nin 1308’de ortadan kalkması ile Eşrefoğlu Beyliği bağımsız bir devlet olarak Anadolu Beylikleri arasında yer almıştır. Eşrefoğlu Mübarüziddin Mehmet Bey Beyliğin sınırlarını büyütmüş bugünkü Beyşehir, Seydişehir, Akşehir ilçeleri ile Bolvadin ve bölgesini de içine almıştır. Seydişehir’in kuruluşu ile ilgili olarak Seyyid Harun Veli Makalatında ifade edildiğine göre o yıllarda ailesi ve beraberindeki kırk adamı ile birlikte bugünkü Seydişehir’in bulunduğu yere gelmiş, burada konaklamış ve bir şehir kurmaya başlamıştır. Kendi topraklarına Seyyid Harun Veli adında bir derviş girdiğini ve Küpe dağının doğusundaki Vervelid şehri harabelerine yakın bir yere yerleştiğini Kal’a, Cami ve Zaviye gibi binalar yaptırmakta olduğunu, çevre halkı ve göçebe Türkmenlerin bu faaliyete yardımcı olduklarını öğrenen Mübarüziddin Mehmet Bey, önce bu işe bir anlam verememiş daha sonra Seyyid Harun’un Horasan’dan göçen bir gönül adamı, olgun bir derviş, bir insan-ı kâmil olduğunu ilahi bir ilhamla buraya yerleştiğini bizzat Seyyid Harun’u ziyaret ederek anlamış kendisine yardımcı olmuş yapılan cami, medrese, zaviye, hamam gibi binalara vakıflar bağlamıştır. Kurulmakta olan şehrin adını da bizzat kendi vermiş “Bundan böyle bu şehre Seyyid Şehri – Seydişehir deyiniz! ” demiştir. Makalatta verilen bu bilgiler zaman zaman tartışılmaktadır. Mehmet Önder’e göre gerçek olan bir husus Eşrefoğulları’ndan önce bugünkü Seydişehir’in yerinde adı bilinen hiçbir iskânın bulunmayışıdır. Şehrin 1-2 kilometre çevresinde antik yerleşim yerleri olmasına rağmen bu şehirler Anadolu Selçukluları döneminde tarihe gömülmüş kentlerdir. Seydişehir’in kuruluşu ile ilgili bilgilerin hemen tamamına yakın kısmı Makalat-ı Seyyid Harun Veli’den alınmaktadır. 13-16 yüzyıllar arasında yazılan, velayetname, menakıpname, makalat ve benzeri eserler dikkatle okunarak metin yapıları anlatım biçimleri bakımından titiz bir değerlendirmeye tabi tutulduğu zaman çok önemli tarihi bilgilere ulaşılabilmektedir. Bu bakımdan Makalat-ı Seyyid Harun Veli bizim için önemli bir kaynak özelliği taşımaktadır.


Çevrimdışı ahmetince

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
Ynt: SOYAĞACIMIZ - Soyumu nasıl öğrenebilirim ?
« Yanıtla #225 : 29 Haziran 2017 »
Merhabalar,

Ben ÇORUM / Bayat / Ahacık (Karabalçık) Köyü'ndenim. Mümkünse eğer bende boyumu öğrenmek istiyorum. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

Teşekkürler.

Çevrimdışı Bögü_Alp

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
Soy-Sop
« Yanıtla #226 : 15 Temmuz 2017 »
Merhaba kandaşlarım.Aranıza bugün katıldım.Sizlerden soyumu öğrenmek için yardım beklemekteyim.Aylardır yanıp tutuşuyorum bulmak için lakin bulamadım .Umarım aranızdan anlayanınız çıkar.Tengri sizi gözetsin.
🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷

Çevrimdışı Üçoklu Börü Kam

  • Otağ Yöneticisi
  • Türkçü-Turancı
  • *****
  • İleti: 2338
  • Kök Teñğri Türk'e Kut ve Utku Versin!
Ynt: Soy-Sop
« Yanıtla #227 : 18 Temmuz 2017 »
Merhaba kandaşlarım.Aranıza bugün katıldım.Sizlerden soyumu öğrenmek için yardım beklemekteyim.Aylardır yanıp tutuşuyorum bulmak için lakin bulamadım .Umarım aranızdan anlayanınız çıkar.Tengri sizi gözetsin.

Sayın Bögü_Alp;
Öncelikle Otağa esen getirdiniz.
Soyunuza dair hiç bir bilgi vermemişsiniz.
Köyünüz, kentiniz, aile adınız, lakabınız gibi bilgiler olursa yardımcı olmaya çalışırız.
Sağlık ve esenlik dileklerimle..

TTK.
Türk Soyunun Gizli Gücüne İNAN ve GÜVEN!

Çevrimdışı hiung-nu

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
Ynt: SOYAĞACIMIZ - Soyumu nasıl öğrenebilirim ?
« Yanıtla #228 : 07 Ağustos 2017 »
Esen olsun kandaşlarım. Aranıza yeni katıldım. Mümkünse hangi boydan olduğumu bulmama yardım edebilir misiniz?

Trabzon/Çaykara, Çayıroba köyündenim (eski adı Yente). Dedemin dedesinin dedesi Selanik'te ipek tüccarıymış. Bir arkadaşım Karamanoğulları Beyliği'nden olabileceğimi söylemişti. Sanırım Karamanoğulları Beyliği, Bizans ile çok sıkı ticaret yaparmış. Haliloğulları diye biliniriz köyde. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Çevrimdışı oktayal

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 3
Ynt: SOYAĞACIMIZ - Soyumu nasıl öğrenebilirim ?
« Yanıtla #229 : 25 Ağustos 2017 »
teşekür